wtorek, 7 lutego 2012

Kostki kokosowe

Po zrobieniu pysznego malibu zostały mi niewykorzystane wiórki kokosowe. Przyszedł  więc czas na:


Kostki kokosowe!


Przepis zaczerpnęłam z bloga: Niebieska Pistacja
Ja dodałam jeszcze kakao do środka ciasta.

Ciasto:
  • 45 dag mąki
  • 2 jaja
  • 1/3 kostki margaryny
  • 25 dag  cukru pudru
  • 3 łyżki płynnego miodu
  • 3/4 szklanki mleka
  • aromat waniliowy
  • 3 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 łyżki kakao
Polewa:
  • kostka masła
  • szklanka cukru
  • szklanka mleka 
  • 5 dag kakao
  • kieliszek rumu lub wódki ( u mnie wódka)
  • 20 dag wiórków kokosowych
Wykonanie:

Jajka ubić z cukrem i miodem, dodać pokrojoną margarynę i dobrze utrzeć. Dodać mąkę z proszkiem, mleko, aromat oraz kakao. Piec około 20 min. (temperatura 180 st.) w dużej blaszce wysmarowanej tłuszczem i posypanej bułką (moja 30x40 cm).
Ostudzone ciasto pokroić w kostki o boku 4 cm. Zagotować składniki polewy (oprócz alkoholu). Po zdjęciu z ognia wlać rum ( lub wódkę) i wymieszać. Kostki maczać w gorącej polewie i ze wszystkich stron posypywać wiórkami.
Smacznego!

* U mnie ciasto piekło się  godzinę (do suchości patyczka) w piecyku elektrycznym który nie ma pomiaru temperatury.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz