piątek, 14 września 2012

Czarny Las

Dziś prezetnuję pyszny czekoladowy tort z wiśniową nutą. Przygotowanie wcale nie jest trudne, o ile wychodzą nam biszkopty :) Mi ostatnio się nie udają, ale się nie poddaję :)
"Czarny Las" był tortem imieninowym mojego fotografa :)



Biszkopt:
  • 6 jajek
  • 1 szklanka mąki pszennej ( niepełna szklanka)
  • 1/2 szklanki mąki ziemniaczanej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 szklanka cukru
  • 3 łyżki kakao
Masa:
  • 1 litr śmietany 36%
  • 4 śmietan fixy
  • cukier puder 
  • dżem najlepiej wiśniowy
  • 2 szklanki wody (przegotowanej)
  • cytryna
  • wódka
  • czekolada gorzka lub mleczna
  • wiśnie moczone w alkoholu conajmniej 24h

Przygotowanie:
Żótka połączyć z cukrem i ubić. Dodać kakao i następnie mąkę oraz proszek do pieczenia. Ubić pianę z białek. Jak będzie sztywna dodać białka do pozostałej masy i delikatnie wymieszać. Wlać do tortownicy i upiec, u mnie około 1 h. Gdy przestygnie, biszkopt pokroić  na 3 blaty.

*Ja do białek dodałam żołtka i resztę - może dlatego  urósł za niski, aby uzyskać 3 blaty upiekłam kolejny biszkopt :) Z pozostałości biszkoptowych zrobiłam wcześniej publikowane bajaderki :)

Przygotować nasączenie : wodę posłodzić i wcisnąć cytrynę. Dodać wódkę (np kieliszek). Taką mieszanką nasączyć cały biszkopt.

Schłodzoną śmietanę ubić na sztywno, stopniowo dodając cukier i śmietan fix.

Pierwszy blat posmarować dżemem wiśniowym. Ułożyć część wiśni. Wyłożyć część śmietany. Przykryć drugim blatem. Posmarować dżemem i znowu ułożyć wiśnie. Wyłożyć część śmietany. Przykryć trzecim blatem. Cały tort posmarować resztą śmietany. Udekorować- ja położyłam wiśnie i borówki. Posypałam też startą czekoladą. Tort był wyjątkowo smaczny ! :)




1 komentarz:

  1. nie wiem co Ci się nie podoba w tych biszkoptach. wygląda bajecznie! zjadlabym kawałeczek albo trzy :-)

    OdpowiedzUsuń