poniedziałek, 20 sierpnia 2012

Bułki jogurtowe

Zachciało mi się bułek więc oto i są:

 


Składniki: 

  • 500 g mąki ( może być mieszanka pół na pól np. mąki chlebowej i mąki pszennej)
  • 100 ml mleka
  • 150g jogurtu naturalnego
  • 2 jajka
  • 30g cukru 
  • 60g roztopionego masła 
  • 20g świeżych drożdży 
  • szczypta soli
  • parę łyżek płatków owsianych
  • mleko do posmarowania
Wykonanie:
Masło rozpuściłam i wystudziłam. Mleko lekko podgrzałam i dodałam drożdże oraz dwie łyżki mąki i łyżkę cukru. Zostawiłam do wyrośnięcia. Następnie wszystkie składniki wymieszałam i zagniotłam kulę ciasta. Zostawiłam do wyrośnięcia. Po tym czasie jeszcze raz zagniotłam ciasto i uformowałam bułki.
Gdy bułki lekko podrosły ponacinałam je oraz posmarowałam mlekiem. Piekłam ok 40min do zarumienienia.

Oryginalny przepis jest tu:majanaboxing


Bułki były pieczone na kolację. Są naprawdę smaczne! :)





3 komentarze:

  1. domowe bułeczki, oj tak!
    a te Twoje są bardzo ładne ;]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak,domowe najlepsze, w całym domu pachnie bułkami i można jeść ciepłe :) pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Oj tak, nie ma to jak domowe bułeczki. Cieszę się,że przepis się przydał.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń