piątek, 3 sierpnia 2012

Bajaderki

Małe słodkości



Dziś zamieszczam słodkie kulki zrobione z ... pozostałości po torcie :) :P
Zostały mi kawałki biszkoptu i wiśnie moczone w alkoholu.
Niby takie byle co, ale jakie dobre! No i nic się nie zmarnuje!



Składniki: 
  • 300 g ciasta biszkoptowego ( u mnie biszkopt był ciemny)
  • 2 paczki herbatników
  • wiśnie moczone w wódce, ok 15 sztuk ( moczyły się tydzień ale już po 2 dniach były ok)
  • śliwki suszone ok 6 sztuk
  • kieliszek wódki
  • łyżka nutelli
  • 2 łyżki dżemu truskawego
  • 60 ml mleka
  • 2/5 kostki masła
  • 1/3 szklanki cukru
  • 2 łyżki kakao
  • czekolada mleczna
Wykonanie:

Ciasto włożyłam do miski i zmieliłam blenderem. Herbatniki pokruszyłam i dodałam do biszkoptu. Wiśnie i śliwki pokroiłam na małe kawałki. Mleko zagotowałam z masłem, cukrem i kakao, do rozpuszczenia masła. Gdy przestygło (było lekko ciepłe) wlałam do suchych składników. Dodałam też nutelle i dżem. Wszystko wymieszałam. Dodałam wódkę :) Okazało się, że konsystencja jest dobra i łatwo było zrobić kulki z ciasta.(Jeśli konsystencja byłaby zbyt rzadka, należałoby dodać np. starte herbatniki, a jak za gęsta to więcej dżemu). Gotowe bajaderki spakowałam do pudełka i włożyłam do schłodzenia do lodówki. Po godzinie rozpuściłam czekoladę z dwiema łyżkami mleka. Bajaderki maczałam lub polewałam ciepłą czekoladą. Następnie znowu włożyłam do lodówki. Na następny dzień były gotowe i najlepsze!
Przepis podpatrzyłam tu:poezja-smaku
Zmodyfikowałam na swoje potrzeby :)


Wpis dodaję do akcji:






5 komentarzy: