poniedziałek, 16 kwietnia 2012

Zebra w Babce :)


Zebra na co dzień i Zebra na święta!

Co jakiś czas mam ogromną ochotę na Zebrę! Ostatnio robiłam ją przed świętami.  Potem udało mi się kupić formy na babki świąteczne i wpadłam na pomysł, aby babki również były z ciasta "zebrowego" :)



Składniki:
  • 5 jajek
  • 2 szklanki cukru
  • 2 i 1/2 szklanki mąki
  • 3 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 szklanka wody
  • 1 szklanka oleju
  • 1 aromat arakowy
  • 2 łyżki kakao
  • 5 łyżek mąki
  • masło do posmarowania formy i kaszka manna do posypania lub bułka tarta

Wykonanie:

5 całych jaj ukręcić w misce z 2 szklankami cukru. Następnie dodać 2 i 1/2 szklanki mąki, ukręcić. Dodać 3 łyżeczki proszku do pieczenia, potem 1 szklankę wody i 1 szklankę oleju. Mieszając wlać aromat arakowy. Masę podzielić na dwie części. Do jednej dodać 5 łyżek mąki a do drugiej 2 łyżki kakao. Tortownicę wysmarować masłem i posypać kaszką (lub bułką). Wlewać masy na przemian: łyżka jasnej, łyżka ciemnej, cały czas na środek tortownicy. Piec do suchości patyczka. Moje zebry piekły się dość długo, około 1h15m w piecyku bez pomiaru temperatury.
Smacznego!






6 komentarzy: